مراحل نصب توالت فرنگی + آموزش مرحله به مرحله

 اگر توالت قابل اعتماد شما ترک خورده یا نشتی دارد، در هر بار شستشو آب زیادی مصرف می‌کند، یا به سادگی سایه‌ای از آبی  کودک در 20 سال گذشته دیده نمی‌شود، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد. می توانید با انواع سنگ توالت آشنا شوید یا با یک شرکت لوله بازکنی جهت نصب توالت فرنگی تماس بگیرید.

قطعات توالت: یک نمای کلی




 لوله کف و خاک را آماده کنید


پارچه ای را در لوله خاک فرو کنید تا گاز فاضلاب را مسدود کند و از سقوط سخت افزارها جلوگیری کند.
بررسی کنید که سوراخ کف به اندازه کافی بزرگ باشد تا فلنج کمد تا یقه آن قرار گیرد. اگر سوراخ نیاز به بزرگ شدن دارد، اطراف پایه فلنج را با مداد ردیابی کنید، سپس کف اضافی را با اره مویی جدا کنید. هیچ تیرچه ای را نبرید.
لوله خاک را در خم کمد خشک کنید. فلنج را روی لوله خاک قرار دهید، سپس فاصله بین پایین یقه فلنج و کف پایانی را اندازه بگیرید.
لوله خاک را بردارید و با اره دستی آن را به اندازه مرحله قبل کوتاه کنید. با خراش دادن لبه بریده شده با یک چاقوی ابزار، سوراخ ها را جدا کنید.
فلنج را به لوله خاک متصل کنید و لوله خاک را به کمد خم کنید تا مطمئن شوید که یقه فلنج روی زمین قرار دارد.

 لوله خاک و فلنج کمد را نصب کنید



گام بعدی برای تعویض توالت، پاک کردن پرایمر PVC در قسمت داخلی خم کمد و در قسمت بیرونی یک انتهای لوله خاک است. سیمان پی وی سی را روی همان سطوح بمالید و فوراً لوله خاک را در خم کمد بپیچانید.
سر آزاد لوله خاک و داخل فلنج کمد را پرکاری کنید و سیمان بزنید. فلنج را بچرخانید و روی لوله خاک فشار دهید تا یقه روی زمین قرار گیرد.
یقه را بچرخانید تا شکاف های آن در سمت راست و چپ سوراخ قرار گیرد. (پیچ های کمد که در شکاف ها قرار می گیرند، باید به موازات دیوار پشت مخزن قرار گیرند.)
یقه را با پیچ های فولادی ضد زنگ به اندازه کافی روی زمین محکم کنید تا کف زیرین را گاز بگیرید.
نکته: هنگام چسباندن فلنج پی وی سی یقه ثابت، شیارهای پیچ را به سرعت قبل از گیرش سیمان تراز کنید

یکی از دلایلی که باعث می شود توالت فرنگی را تعویض کنید، کار کردن مداوم فلاش تانک توالت فرنگی است.

 شیر توقف را لحیم کنید




شیر آب حمام را ببندید


یک سطل زیر خط تغذیه قرار دهید، سپس خط را با کاتر لوله جدا کنید. حدود 1 اینچ از لوله را برای اتصال شیر توقف و اسکچون بگذارید. اجازه دهید لوله تخلیه شود.
دسته و ساقه سوپاپ را بردارید. (گرمای حاصل از لحیم کاری ممکن است به واشرهای پلاستیکی ساقه آسیب برساند.)
داخل و خارج لوله را با پارچه خشک کنید. داخل و خارج لوله و داخل ورودی شیر را با استفاده از تمیزکننده لوله برس سیمی تمیز کنید. فلاکس را در هر دو ناحیه اعمال کنید.
اسکاج را از روی خط تغذیه و به دنبال آن شیر توقف حرکت دهید. خروجی شیر باید به سمت بالا باشد.
اتصال شیر توقف خط تغذیه را با مشعل پروپان گرم کنید. هنگامی که محل اتصال به اندازه کافی داغ شد تا لحیم کاری ذوب شود، شعله را بردارید و لحیم کاری را در اطراف محل اتصال قرار دهید. هنگامی که یک قطره لحیم کاری در پایین ظاهر می شود، محل اتصال پر می شود.

 حلقه موم توالت را نصب کنید، کاسه را تنظیم کنید


پیچ‌های کمد برنجی بلند را با رزوه به سمت بالا در شکاف‌های یقه فلنج قرار دهید. روی هر کدام یک واشر برنجی بکشید.
حلقه مومی را به آرامی از طرف صاف به سمت پایین روی فلنج فشار دهید.
کاسه توالت را روی فلنج بلند کنید، سوراخ های پایه آن را با پیچ های کمد تراز کنید و پایه را روی حلقه پایین بیاورید.
بدون چرخاندن یا تکان دادن، کاسه را روی حلقه مومی فشار دهید تا پایه کاسه روی زمین قرار گیرد. اگر کف ناهموار است، کاسه را با واشرهای فولادی ضد زنگ بپوشانید.
یک واشر نایلونی را روی هر پیچ بچرخانید، سپس مهره‌ها را با نخ بکشید. مهره ها را با یک آچار هر بار یک ربع بچرخانید و به طور متناوب بین آن دو بچرخید. هنگامی که آچار با مقاومت محکم روبرو شد، توقف کنید. سفت کردن بیش از حد باعث ترک خوردن کاسه می شود.
با یک اره برقی، پیچ های کمد را در یک نقطه دو نخ بالاتر از بالای مهره کوتاه کنید. درپوش های پیچ پلاستیکی را در جای خود محکم کنید.

فلاش  تانک را نصب کنید



مطمئن شوید که واشر لاستیکی مخزن به کاسه (یا اسپود) با قطر بزرگ در قسمت بیرونی کف مخزن کاملاً قرار گرفته باشد.
واشرهای مخزن لاستیکی با قطر کوچک را در سوراخ های مخزن کوچک از داخل مخزن قرار دهید، سپس پیچ های مخزن را وارد کنید.
مخزن را به آرامی در پشت کاسه پایین بیاورید و انتهای پیچ های مخزن را به داخل سوراخ ها هدایت کنید.
یک واشر نایلونی را روی هر پیچ قرار دهید، سپس مهره‌ها را با نخ ببندید.
هر سر پیچ را با یک پیچ گوشتی در جای خود نگه دارید، مهره ها را به طور متناوب از مهره ای به مهره دیگر ببندید و مکرراً بررسی کنید تا از تراز بودن مخزن مطمئن شوید. سفت شدن بیش از حد باعث ترک خوردن چینی می شود.
دسته مخزن را به زنجیر فلپر وصل کنید.

خط تامین و مجموعه صندلی را نصب کنید



با استفاده از خم کن لوله، خط تغذیه را منحنی کنید تا بین خروجی شیر توقف و اتصالات تامین مخزن قرار گیرد. سپس لوله را بین این دو نقطه نگه دارید و نیم اینچ زیر خروجی علامت بزنید. این باعث می شود که خط کافی برای نشستن در داخل پریز باقی بماند.
خط تغذیه را در علامتی که در بالا ایجاد شده است، با استفاده از کاتر لوله برش دهید.
مهره پلاستیکی، مهره فشاری و حلقه فشاری (به ترتیب) را روی خط تغذیه قرار دهید. یک لایه نازک از خمیر تفلون را به رزوه های خروجی شیر اضافه کنید، سپس خط را در خروجی قرار دهید و حلقه فشرده سازی را ببندید.
مهره پلاستیکی خط تامین را با دست در زیر مخزن ببندید. سپس مهره فشاری را با آچار محکم کنید
.
کارهای پایانی

مجموعه صندلی را روی کاسه قرار دهید، سپس پیچ های پلاستیکی را از پشتی صندلی و سوراخ های صندلی کاسه وارد کنید. مهره ها را با دست محکم کنید.
خط اصلی تغذیه را روشن کنید، شیر توقف را باز کنید و اجازه دهید مخزن پر شود. شش بار شستشو دهید. آخرین مرحله برای نصب توالت، بررسی نشتی است.











Comments

Popular posts from this blog

چگونه از کارکردن مداوم فلاش تانک توالت فرنگی خود جلوگیری کنیم؟

انواع سنگ توالت

تخلیه چاه فاضلاب ( روش های تخلیه چاه فاضلاب )