انواع سنگ توالت


خدمات لوله بازکنی زنجان:

رفع گرفتگی لوله توالت

درآوردن اشیا قیمتی از توالت

تخلیه چاه تهران

باز و بست درب چاه

تشخیص محل نم و رطوبت

تشخیص محل ترکیدگی لوله

رفع بوی بد فاضلاب

رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی

تعویض و نصب توالت فرنگی

تبدیل توالت سنتی به فرنگی

شهر مشهد به دلیل جمعیت زیاد و نیز حضور زائرین، شهری همیشه شلوغ بوده که وجود مشاغل خدماتی از جمله لوله بازکنی مشهد ناگزیر می نماید. قطعاً وجود توالت های عمومی، حجم بالای زباله، عدم رعایت نکات بهداشتی توسط همه افراد، وجود آشپزخانه و رستوران های زیاد موجب می شود که در این شهر و به خصوص در نواحی پر تردد، همواره مشکل گرفتگی لوله و پر شدن چاه فاضلاب وجود داشته باشد و شماره تماس لوله بازکنی مشهد  همیشه مورد نیاز باشد.

شرکت خدمات فنی بهمن با داشتن چندین شعبه فعال در مشهد، می تواند نزدیک ترین اکیپ را به محل مورد نظر اعزام نماید. رضایت مشتریان ما گویای خدمات صادقانه ماست.

اهمیت انتخاب سنگ توالت 

در این مقاله قصد داریم تا با ارائه اطلاعاتی در خصوص انواع سنگ توالت، مطلب مفیدی را به کاربران و خوانندگان عزیز این مقاله آموزش دهیم تا به هنگام خرید سنگ توالت، با در نظر گرفتن این موارد، بهترین سنگ توالت را خرید نمایند.

یکی بخش هایی که در سال‌های اخیر مورد توجه قرارگرفته، نمای سرویس بهداشتی و تجهیزات مورد استفاده در آن است. سنگ توالت یکی از همین تجهیزات است که شاید در گذشته به این مورد کمترین توجهی نمی شد، ولی امروزه به دلیل مسائل بهداشتی، سلامتی افراد و نیز زیبایی نمای سرویس بهداشتی، بسیار مورد توجه و وسواس قرار گرفته است.

ناگفته مشخص است که این محصول همچون سایر محصولات، به دلیل تنوع بالای موجود در بازار، می تواند انتخاب سختی به حساب بیاید. ولی اگر در مورد انواع سنگ توالت اطلاعات مفیدی داشته باشید، می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به همین دلیل شما را به مطالعه ادامه مقاله دعوت می کنم.



انواع سنگ توالت

یک دسته بندی کلی برای انواع سنگ توالت وجود دارد و اینکه دو نوع سنگ توالت ایرانی ( سنتی ) و فرنگی داریم که هر کدام از اینها انواع مختلف و مدل های متنوعی دارند که بر اساس میزان فضای سرویس بهداشتی و نوع استفاده، می توان یکی از مدل ها را انتخاب کرد.

به دلیل فراگیر بودن استفاده از سنگ توالت ایرانی، ابتدا به بررسی انواع سنگ توالت ایرانی ( سنتی ) می پردازیم.

سنگ توالت با آبریز بسته

یکی از پرفروش ترین سنگ توالت‌های ایرانی که می توان گفت بهترین آنها نیز می باشد، سنگ توالت با آبریز بسته ( ریم بسته closed Rim ) است.

در سنگ توالت کانالی وجود دارد که به آن ریم می گویند.

در سنگ توالت ریم بسته، کانال آبریز بسته است. ولی برای شستشوی سنگ توالت در طول کانال سوارخ‌های ریزی با فاصله‌های یکسان و مناسب تعبیه شده است. پس از کشیدن سیفون و ورود آب به کانال، آب به صورت آبشاری و به صورت یکنواخت در توالت پخش شده و سطح کاسه توالت را به خوبی شستشو می دهد.

ناگفته پیدا است که در این حالت از تجمع فضولات، آلودگی‌ها و حشرات در همه نقاط سنگ توالت جلوگیری می‌شود و به همین دلیل بسیار بهداشتی می باشد.

سنگ توالت با آبریز بسته

سنگ توالت با آبریز باز

نوع دیگر سنگ توالت که به آن سنگ توالت با آبریز باز گفته می شود و البته ساده ترین نوع از سنگ توالت های ایرانی از لحاظ آبریزی است.

این نوع سنگ توالت بیشتر در توالت های قدیمی دیده می شود و مانند مدل ریم باز، در سرتاسر کانال سوراخ های ریز وجود ندارد و به هنگام کشیدن سیفون، آب به همه قسمت های سنگ توالت نمی رسد و فقط بخش انتهایی سنگ توالت را شستشو می دهد. 


سنگ توالت با آبریز باز

سنگ توالت طبی

شاید اصطلاح سنگ توالت سنتی طبی را شنیده باشید که در سال های اخیر بیشتر به گوش می خورد.

ارگونومی توالت بسیار مهم است. چرا که همه ما به طور متوسط روزانه نیم ساعت را در توالت سپری می کنیم و در مورد برخی افراد این زمان بیشتر نیز می باشد، بر همین اساس برای پیشگیری از زانودرد، کمر درد و سایر درهای مفصلی باید سنگ توالتی را انتخاب کنید که از ارگونومی مناسبی برخوردار باشد.

در توالت‌های طبی به دلیل شیب ملایمی که تعبیه شده است، باعث می‌شود هنگام چمباتمه زدن وزن فرد به جلو انداخته شود و عمده فشار از روی پاها و ستون فقرات برداشته می شود.

سنگ توالت طبی

سنگ توالت فرنگی

نوع بسیار متفاوتی از سنگ توالت ایرانی ( سنتی ) وجود دارد که به سنگ توالت فرنگی مشهور هستند و از لحاظ فیزیک ظاهری و ساختار و مکانیزم با سنگ توالت ایرانی تفاوت های بسیاری دارند. باید اشاره کنیم که سنگ توالت فرنگی نیز همچون سنگ توالت سنتی انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی چند مدل سنگ توالت فرنگی خواهیم پرداخت.

توالت فرنگی دیواری

یکی محبوب ترین انواع سنگ توالت‌های فرنگی، سنگ توالت دیواری ( وال هانگ ) است. محبوبیت این نوع سنگ توالت به این دلیل است که هم زیبایی ظاهری دارد و هم به دلیل نوع طراحی و نصب آن، فضای کمتری از سرویس بهداتی را اشغال می کند و برای سرویس بهداشتی های کوچک بسیار مناسب می باشد.

همانطور که در تصویر هم مشخص است مخزن این مدل را در زمان ساخت در درون دیوار سرویس بهداشتی قرار می دهند و برای نصب سنگ توالت کافی است که آن را بر روی شاسی مخزن پیچ کنند. به همین دلیل، تنها کاسه توالت در سرویس قابل مشاهده است. 

سیستم تخلیه در این نوع توالت ها از طریق سیفونی هست که در داخل دیوار قرار گرفته و برای استفاده از این سیفون دکمه ای بر روی دیوار تعبیه شده است. یکی دیگر از مزایای این نوع سنگ توالت فرنگی این است که به زیر کاسه توالت به راحتی می توان دسترسی پیدا کرد و نظافت فضای سرویس بهداشتی راحت تر می باشد.


توالت فرنگی دیواری

سنگ توالت فرنگی زمینی

یکی از پرکاربردترین انواع توالت فرنگی، توالت فرنگی زمینی است.

توالت‌های فرنگی زمینی به لحاظ ساختار به سه دسته تقسیم بندی می شوند.

1- مدل یک تکه:

دلیل نامگذاری این نوع از سنگ توالت‌ها به ” یک تکه ” به این دلیل است که دارای مخزن و پن به صورت یک تکه است. به همین دلیل وزن آنها بیشتر است و لوله فاضلاب آن از جنس سرامیک ساخته شده است.

2- مدل دوتکه:

در این مدل مخزن و و پن به صورت جداگانه هستند و هنگام نصب، به هم متصل می شوند.

سنگ توالت فرنگی زمینی

حرف آخر

در پایان یادآوری می کنیم که شرکت خدمات فنی بهمن، با تجربه ای چندین ساله می تواند شما را در خرید سنگ توالت راهنمایی کرده و جهت و نصب آن بهترین سرویسکاران را به محل اعزام کند.

فرقی نمی کند در کدام قسمت از شهر مشهد هستید، کافی است تا با ما تماس بگیرید، در کمتر از نیم ساعت در محل حاضر خواهیم بود.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

تخلیه چاه فاضلاب ( روش های تخلیه چاه فاضلاب )

چگونه از کارکردن مداوم فلاش تانک توالت فرنگی خود جلوگیری کنیم؟