معرفی انواع وان حمام

چه در حال بازسازی یک حمام موجود هستید یا یک حمام جدید به خانه خود اضافه کنید، نوع وان حمامی که نصب می کنید می تواند یک تصمیم کلیدی باشد. نه تنها سبک های متعدد وان حمام برای انتخاب وجود دارد، بلکه موارد کاربردی مهمی نیز وجود دارد، مانند اندازه وان، الزامات لوله کشی، و دسترسی. به علاوه، انواع مختلف مواد وان حمام می تواند بر سبک اتاق و بودجه کلی پروژه تأثیر بگذارد. شاید مقاله انواع سنگ توالت هم برایتان جالب باشد

انواع وان حمام

انواع وان حمام برای هر نیازی وجود دارد، از کلاسیک های گذشته گرفته تا طرح های تمیز معاصر. نگاهی به راهنمای سریع و آسان انواع وان حمام در زیر بیندازید تا در مورد برخی از موارد دلخواه ما بدانید.

 وان حمام مستقل


وان های ایستاده قدیمی ترین طراحی این دسته هستند که به زمانی بازمی گردد که وان های فلزی و چینی هنوز معمولاً مورد استفاده قرار می گرفتند. در سال‌های اخیر، وان‌های ایستاده دوباره احیا شده‌اند و اکنون در میان محبوب‌ترین سبک‌ها قرار می‌گیرند.

مانند اکثر وان‌های مدرن، وان‌های مستقل امروزه معمولاً از ترکیب قوی اکریلیک و فایبرگلاس استفاده می‌کنند (اگرچه نسخه‌های آهنی میناکاری شده با مس و چینی هنوز در دسترس هستند). بیشتر وان‌های مستقل را می‌توان در سبک‌های گرد و شیک وان خیساندن یافت.

وان های ایستاده ساده هستند، اما معمولاً شامل شیرآلات نمی شوند. به همین دلیل، تامین آب و نصب خروجی زباله نیاز به بررسی و برنامه ریزی دقیق برای حفظ ظاهری نامرتب دارد.

 وان سوله ای


وان حمام سوله‌ای اغلب در خانه‌هایی یافت می‌شود که در آن فضا با قیمتی مناسب به‌دست می‌آید. آنها گاهی اوقات هنگام مقاوم سازی حمام های موجود اضافه می شوند، یا ممکن است بخشی از طراحی جدید حمام یا حمام مهمان باشند. همانطور که از نام آن پیداست، وان های طاقچه ای از سه طرف جدا شده اند. آنها را می توان با دوش ترکیب کرد، که می تواند در مرکز یا در هر دو طرف نصب شود.
در حالی که اغلب به عنوان یک راه حل اساسی اما مقرون به صرفه دیده می شود، منطقه طاقچه فرصت های کاشی کاری یا پانل سازی فراوانی را برای افزودن حس لوکس فراهم می کند. وان حمام الکووی به ندرت بزرگ هستند، زیرا طول استاندارد آن 60 اینچ است. اگر برای یک طاقچه موجود به یک وان کوچکتر نیاز باشد، خوشبختانه پیدا کردن آنها دشوار نیست.

 وان کشویی

وان های کشویی از نظر اندازه، مکان و سبک بسیار متنوع هستند. این به این دلیل است که آنها بدون قاب می آیند، بنابراین باید اطراف آنها را فراگیر کرد. این محفظه باید به اندازه کافی قوی باشد تا وان را در مواقعی که پر از آب است پشتیبانی کند، اما این محیط اطراف است که به وان های کرکره ای بیشتر انعطاف پذیری آنها را می دهد.

یک حمام باریک را می توان در یک حمام باریک، در یک طاقچه با اندازه های عجیب و غریب یا به عنوان یک سازه مستقل در یک اتاق ساخت. از آنجایی که آنها لبه مخصوص به خود را دارند، این وان ها را می توان در کف نیز فرو برد.

پهنای یک وان کشویی را می توان به طور کامل سفارشی کرد، بنابراین آنها می توانند شیرهای آب را در خود جای دهند یا به سادگی به عنوان یک مکان مناسب برای قرار دادن محصولات حمام، شمع ها یا یک لیوان شراب عمل کنند. اگرچه برخی از گزینه ها قیمت رقابتی دارند، نصب یک وان کرکره ای به طور بالقوه می تواند گران باشد.

وان گوشه ای


همانطور که از نام آن مشخص است، وان گوشه ای در درجه اول برای قرار گرفتن در گوشه اتاق طراحی شده است. آنها معمولاً به دو دیوار پشتیبان نیاز دارند، اگرچه نسخه‌های کشویی نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در یک عرشه برجسته ساخت.

وان های گوشه ای که معمولاً بین 55 تا 65 اینچ عرض دارند، از فضا به خوبی استفاده می کنند. با این حال، آنها هنوز هم به طور قابل توجهی گسترده تر از بسیاری از وان ها هستند، و معمولا آنها را برای فضاهای فشرده نامناسب می کند. برخی از مدل‌های بزرگتر وان گوشه‌ای به اندازه کافی جادار هستند و اغلب به جت‌های آرامش‌بخش مجهز هستند.

وان های گوشه ای به دلیل اندازه آنها گران تر هستند. ترکیب آنها با دوش می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین به احتمال زیاد یک غرفه دوش باید جداگانه نصب شود.

 ترکیب وان و دوش

نصب دوش روی وان طاقچه ای یک روش معمول است، اما ترکیب وان و دوش می تواند راحت تر، صرفه جویی در فضا و نصب آسان تر باشد.

این کیت های یکپارچه و اغلب به سبک طاقچه از یک وان و سه دیواره اطراف ساخته شده از یک قالب اکریلیک یا رزین و فایبرگلاس تشکیل شده است. گاهی اوقات قفسه ها نیز گنجانده می شوند، اما ممکن است یک در یا پرده دوش گنجانده نشود.

نوع دیگری از ترکیب وان و دوش دارای وان حمام، درهای شیشه ای شفاف و کیت پانل دیواری است. قفسه‌ها و میله‌های حوله و چنگال اغلب با کروم یا نیکل برجسته می‌شوند. در بیشتر موارد، سر دوش - مانند شیرها - باید جداگانه خریداری شود.

 وان پنجه ای

به طور گسترده ای بر این باورند که قدمت وان پنجه ای به هلند قرن 18 برمی گردد و پاهای تزئین شده آن از نقوش اژدهای چینی الهام گرفته شده است. این وان ها برای مدت طولانی در تم های کلاسیک حمام مورد علاقه بوده اند، جایی که آنها را برای وسایل مرکزی برجسته می سازد.

بسیاری از وان های پنجه ای مدرن اکریلیک هستند، اما در دوران اوج طلایی خود از چدن با روکش مینا ساخته می شدند. چدن پس از گرم شدن گرما را حفظ می‌کند و وان‌های پنجه‌ای قدیمی به لطف دوامشان می‌توانند نسل‌ها دوام بیاورند. با این حال، این وان های با کیفیت بالا معمولاً صدها پوند وزن دارند که به طور بالقوه نصب را پیچیده می کند. همچنین بررسی اینکه آیا وان پنجه ای دارای سوراخ های شیر آب است، به ویژه در مدل های چدنی که نمی توانند سوراخ شوند، بسیار مهم است.

اکریلیک یا چدن، پایه‌های وان معمولاً در رنگ‌های مشکی، برنجی، برنزی، نیکل، کروم یا سفید موجود است.





Comments

Popular posts from this blog

انواع سنگ توالت

تخلیه چاه فاضلاب ( روش های تخلیه چاه فاضلاب )

چگونه از کارکردن مداوم فلاش تانک توالت فرنگی خود جلوگیری کنیم؟