چگونه از کارکردن مداوم فلاش تانک توالت فرنگی خود جلوگیری کنیم؟

  تعمیر یک توالت در حال اجرا می تواند نسبتاً آسان باشد، اگرچه بسیاری از مبتدیان ممکن است در جدا کردن توالت و کنار هم قرار دادن آن مشکل داشته باشند، به همین دلیل است که این پروژه برای افرادی که تجربه لوله کشی دارند مناسب تر است. به طور معمول، یک توالت در حال اجرا می تواند ناشی از مشکلات سه قسمت اصلی داخل مخزن باشد. قسمت اول برای جلوگیری از سرریز شدن مخزن توالت طراحی شده است و به درستی لوله سرریز نامیده می شود. مشکل دوم شیر فلاش است که وظیفه رهاسازی آب داخل مخزن هنگام شستشوی توالت را بر عهده دارد. در نهایت، سومین قسمتی که ممکن است باعث کارکرد توالت شود، شیر پرکننده است.شاید برایتان جالب باشد، مقاله انواع سنگ توالت را نیز مطالعه کنید.

اگر در طول این تعمیر نیاز به تعویض قطعات توالت دارید، مطمئن شوید که قطعات سازگار را پیدا کنید تا از ایجاد مشکلات بیشتر جلوگیری کنید. هزینه برای قطعات جدید حداقل است و می تواند به شما کمک کند در آینده زمانی که توالت کار نمی کند در قبض آب صرفه جویی کنید.

چگونه یک توالت کار می کند

برای درک بهتر این که چرا این قطعات مشکل ساز باعث می شوند توالت فرنگی کار کند، لازم است که درک دقیقی از نحوه عملکرد توالت داشته باشید.

آب از طریق لوله شیر پرکننده وارد مخزن توالت می شود و توسط فلپر که یک واشر بزرگ در پایه شیر فلاش است که در پایین مخزن قرار دارد از خروج آن از مخزن جلوگیری می کند.

با پر شدن مخزن، میله شناور همراه با آب بالا می رود و زمانی که به سطح آب تنظیم شده رسید، شیر پرکننده جریان آب را متوقف می کند. اگر آب به بالاتر از این نقطه ادامه دهد، ممکن است شروع به ریختن به داخل لوله سرریز کند که برای جلوگیری از سیل با تخلیه آب قبل از سرریز شدن مخزن طراحی شده است. شاید مطالعه مقاله دلایل وجود نم و رطوبت در دیوار برایتان جالب باشد.

در این مرحله، توالت را می توان شستشو داد. با فشار دادن دسته یا دکمه، زنجیری که به فلاپ سوپاپ فلاش متصل است، کشیده می شود. فلپر باز می شود و آب داخل مخزن را آزاد می کند. در هر مرحله از کار هم با مشکل مواجه 

آب از طریق سوراخ های لبه با فاصله یکسان به داخل کاسه توالت می رود و ممکن است یک نقطه ورودی ثانویه به نام جت سیفون برای کمک به افزایش قدرت شستشو داشته باشد.

هنگامی که آب اضافی وارد کاسه توالت می شود، سطح آب افزایش می یابد و به آن اجازه می دهد از طریق S-trap و به زهکشی اصلی جریان یابد.

آب تا خالی شدن مخزن به جریان خود ادامه می دهد، سپس فلپر به جای قبلی خود باز می گردد و مخزن را آب بندی می کند.

توالتی که دائماً در حال کار است نشان می دهد که سیستم یا به آب اجازه می دهد از فلپر شیر فلاش عبور کند یا اینکه آب داخل مخزن به لوله سرریز جریان می یابد. با ریختن چند قطره رنگ در مخزن می توانید به سرعت بررسی کنید که آیا آب اضافی به داخل کاسه توالت می ریزد یا به لوله سرریز.

اگر آب رنگی به داخل کاسه توالت سرازیر شود، احتمالاً مشکل مربوط به شیر فلاش یا مکانیزم فلپر است، اما اگر آب در کاسه توالت شفاف باقی بماند، مشکل در شیر پرکننده یا سیستم لوله سرریز است.

اگر مشکل از لوله سرریز است

لوله سرریز یک لوله توخالی است که به شیر فلاش متصل می شود. این دستگاه برای جلوگیری از سرریز شدن مخزن توالت در صورت خاموش نشدن شیر طراحی شده است. دلایل متعددی وجود دارد که چرا آب ممکن است به لوله سرریز سرریز شود و باعث جاری شدن توالت شود.

سطح آب را بررسی کنید

سطح آب داخل مخزن توالت همیشه باید زیر لوله سرریز و شیر پر شود تا اطمینان حاصل شود که آب به طور مداوم به مخزن جریان نمی یابد و از طریق لوله سرریز خارج نمی شود.

سطح آب را با برداشتن درب مخزن توالت و بررسی اینکه آیا سطح آب بیش از حد بالا است یا خیر که باعث می شود آن به لوله سرریز شود، بررسی کنید.

اگر آب وارد لوله سرریز شود، ممکن است نیاز به کاهش سطح آب باشد، اما اگر آب به لوله سرریز جریان نداشته باشد، احتمالاً مشکل مربوط به شیر فلاش است.

میله شناور یا فنجان شناور را تنظیم کنید

برای پایین آوردن سطح آب داخل مخزن توالت، باید میله شناور یا فنجان شناور را تنظیم کنید. میله شناور را می توان با میله افقی که از شیر پرکننده تا یک توپ شناور امتداد می یابد شناسایی کرد، در حالی که یک فنجان شناور استوانه ای کوچکی است که دور شیر پر می شود و با سطح آب به بالا یا پایین می لغزد.

شما باید پیچی را که میله شناور یا فنجان شناور را به شیر پرکننده متصل می کند، پیدا کنید. از یک پیچ گوشتی، مجموعه ای از قفل کانال یا انبردست استفاده کنید تا این پیچ را حدود یک چهارم دور در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا سطح آب را پایین بیاورید. تنظیمات را تا زمانی ادامه دهید که آب دیگر در لوله سرریز جریان نداشته باشد.

اگر آب بدون توجه به موقعیت میله شناور یا فنجان شناور به جریان خود ادامه دهد، احتمالاً مشکل مربوط به شیر پر است. با این حال، اگر جریان آب متوقف شود، اما حجم آب داخل مخزن برای شستشوی مناسب توالت کافی نباشد، احتمالاً لوله سرریز برای توالت خیلی کوتاه است.

ارتفاع لوله سرریز را بررسی کنید

یک لوله سرریز برای جلوگیری از سرریز شدن مخزن توالت در نظر گرفته شده است، اما اگر خیلی کوتاه باشد، آب به طور مداوم به مخزن جریان می یابد و از لوله سرریز خارج می شود. اگر شیر فلاش با توالت سازگار نباشد، یا اگر لوله سرریز در حین نصب خیلی کوتاه شده باشد، این اتفاق می‌افتد.

اگر لوله سرریز خیلی کوتاه است، تنها راه حل این مشکل تعویض شیر فلاش است. فقط مطمئن شوید که شیر فلاش جدید با توالت شما سازگار است و لوله سرریز از لوله سرریز قدیمی بلندتر است تا از تخلیه مداوم آب جلوگیری شود.

اگر مشکل از شیر فلاش است

شیر فلاش مجموعه ای در داخل توالت است که از یک لوله سرریز، سخت افزار مخزن به کاسه، یک واشر مخزن به کاسه، یک فلپر و یک زنجیر که به فلپر متصل می شود، تشکیل شده است. هدف اصلی شیر فلاش باز کردن فلاپ برای جریان دادن آب به داخل کاسه توالت در هنگام شستشوی توالت و بستن دریچه هنگام خالی شدن مخزن توالت برای پر کردن مجدد مخزن توالت است.

زنجیره را بررسی کنید

یک توالت دائماً در حال کار معمولاً به دلیل مشکل در مجموعه شیر فلاش است، بنابراین یکی از اولین قسمت هایی که باید بررسی شود باید زنجیر و فلاپ باشد.


اگر زنجیر خیلی کوتاه باشد، اجازه نمی دهد که فلپر به درستی بسته شود، اما اگر خیلی طولانی باشد ممکن است زیر فلپر گیر کند و باعث نشت آن شود. اطمینان حاصل کنید که زنجیر به اندازه‌ای است که به فلپر اجازه می‌دهد بدون زنجیره اضافی کاملا بسته و باز شود.

فلپر را بازرسی کنید

مرحله بعدی بازرسی فلپر است. این قطعات لاستیکی ممکن است به مرور زمان تاب خورده، فرسوده یا به سادگی کثیف شوند و ممکن است به درستی در صندلی شیر فلاش قرار نگیرند. اگر نقصی در فلپر پیدا شد، بهتر است آن را تعویض کنید، اما اگر ظاهراً کثیف است، ممکن است با شستن آن با محلول آب و سرکه مشکل حل شود. فقط مطمئن شوید که آب توالت را ببندید و مخزن را قبل از تمیز کردن فلپر تخلیه کنید.

شیر فلاش را تعویض کنید

اگر آب از مخزن همچنان به داخل کاسه توالت نفوذ می کند، یا متوجه شدید که لوله سرریز خیلی کوتاه است، کل شیر فلاش باید تعویض شود.

آب توالت را با استفاده از شیر ایزوله که روی خط ورودی آب قرار دارد، خاموش کنید، سپس با شستشوی توالت، مخزن توالت را تخلیه کنید. قبل از قطع منبع آب به مخزن با مجموعه ای از قفل های کانال، از یک پارچه یا حوله برای خشک کردن آب باقی مانده استفاده کنید.

با جدا کردن فلپر و برداشتن پیچ های مخزن به کاسه، شیر فلاش قدیمی را خارج کنید. مخزن را با دقت از روی توالت بردارید تا بتوانید به واشر توالت به کاسه دسترسی داشته باشید و مهره شیر فلاش را باز کنید. داشتن یک شریک برای کمک به تسهیل این فرآیند را در نظر بگیرید.

شیر فلاش جدید را نصب کنید، مهره شیر فلاش را ببندید و واشر مخزن به کاسه را تعویض کنید. مخزن را با دقت در جای خود قرار دهید و سخت افزار مخزن به کاسه را دوباره نصب کنید. منبع آب را دوباره به توالت وصل کنید و آب را دوباره روشن کنید. هرگونه نشتی در پایه مخزن را بررسی کنید تا از آسیب تصادفی آب جلوگیری کنید.

برای آزمایش شیر فلاش جدید، توالت را بشویید و سپس با پر شدن توالت، با نصب قطعه جدید بررسی کنید که کارکرد توالت متوقف می شود. اگر آب همچنان جاری باشد، ممکن است واشر مخزن به کاسه یا فلپر به درستی نصب نشده باشد.

اگر مشکل از شیر پر است

شیر پرکن جریان آب را از منبع اصلی آب به داخل مخزن کنترل می کند. این به گونه ای طراحی شده است که تا زمانی که بازوی شناور یا فنجان شناور به سطح تنظیم شده برسد، به پر کردن توالت ادامه دهد، اما شیر شکسته ممکن است بدون وقفه به کار خود ادامه دهد یا حتی ممکن است به طور متناقض روشن و خاموش شود. آب اضافی به داخل لوله سرریز جریان می یابد و از سرریز شدن مخزن جلوگیری می کند، اما توالت به کار خود ادامه می دهد.

بررسی کنید که شیر پرکننده معیوب است

برای بررسی اینکه آیا مشکل از شیر پرکننده است، قسمت بالای مخزن توالت را بردارید و سطح آب تنظیم شده و همچنین ارتفاع لوله سرریز را بررسی کنید. اگر لوله سرریز ارتفاع مناسبی برای توالت داشته باشد و سطح آب حدود یک اینچ زیر بالای لوله سرریز تنظیم شده باشد، اما آب به طور مداوم به لوله سرریز سرریز شود، مشکل از شیر پرکننده است.

شیر پر کردن را تعویض کنید

تعویض شیر پرکننده به سختی تعویض شیر فلاش نیست، اگرچه همچنان به مجموعه ای از قفل کانال و یک پارچه، حوله یا اسفنج نیاز دارید.

تعویض را با خاموش کردن آب به توالت با شیر ایزوله روی خط ورودی آب شروع کنید، سپس با شستشوی توالت، مخزن را تخلیه کنید. آب اضافی را با یک پارچه، حوله یا اسفنج خیس کنید تا مطمئن شوید که مخزن خشک است قبل از برداشتن خط تامین آب با مجموعه ای از قفل های کانال.

شیر پرکننده قدیمی را با بازکردن پیچ مهره قفل کف مخزن و بیرون کشیدن مجموعه شیر پرکننده از مخزن خارج کنید. شیر پرکننده قدیمی را در یک سینک یا سطل قرار دهید تا آب اضافی را بگیرد.

ارتفاع شیر پرکننده جدید را متناسب با مخزن توالت خاص و سطح آب مورد نظر تنظیم کنید، سپس انتهای رزوه‌دار شیر را در کف مخزن قرار دهید. برای ایجاد یک مهر و موم ضد آب، آن را با یک مهره قفل در مخزن محکم کنید.

منبع آب را دوباره وصل کنید، سپس آب را دوباره روشن کنید. اگر تعویض موفقیت آمیز بود، شیر پرکننده بلافاصله شروع به پر کردن مخزن توالت با آب می کند و زمانی که بازوی شناور یا فنجان شناور به سطح تنظیم شده برسد، متوقف می شود. برای جلوگیری از آسیب آب، نشتی در پایه مخزن توالت را بررسی کنید.

Comments

Popular posts from this blog

انواع سنگ توالت

تخلیه چاه فاضلاب ( روش های تخلیه چاه فاضلاب )