8 علت اصلی رطوبت در دیوارهای داخلی

 یک خانه متوسط مجبور است در طول سال با مقدار زیادی باران مقابله کند. با در نظر گرفتن این موضوع، تعجب آور نیست که خانه ها از رطوبت و کپک رنج می برند. به همین دلیل تقاضا برای تماس با شرکت های لوله بازکنی تهران زیاد است.

نم و کپک می تواند روی دیوارهای داخلی ظاهر شود و دلایل ایجاد رطوبت در دیوارهای داخلی همیشه متفاوت است.

از شکستگی یا شکسته شدن مسیر ضد رطوبت گرفته تا زهکشی های فوق العاده بی اثر، دلایل بی پایان هستند. همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به علل، و همچنین راه حل هایی برای حل رطوبت دیوارهای داخلی یک بار برای همیشه بیندازیم…

خانه قدیمی یا جدید؟

قبل از اینکه به بررسی علل نم روی دیوارهای داخلی بپردازیم، مهم است که بدانیم همه خانه ها یکسان ساخته نشده اند. از این نظر، ساختمان های قدیمی و جدید تمایل به تفاوت دارند:

  • ساختمان های قدیمی به گونه ای طراحی شده اند که باید به آنها اجازه تنفس داد
  • ساختمان های جدید بر روی سیستمی از موانع دفاعی کار می کنند که رطوبت را از بین می برد

اکنون، به یاد داشته باشید، نصب عایق معمولا راه حلی برای تراکم، رطوبت و قالب است. با این حال، هنگامی که آن را در یک ساختمان قدیمی نصب می کنید، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. یکی این است که شما باید یک لایه کنترل بخار را برای میعان نگه دارید.

اگر ساختمان قدیمی را مهر و موم کنید، در زمستان گرم می شود، اما باعث "عرق کردن" خانه نیز می شود. نتیجه تراکم و رطوبت روی دیوارهای داخلی است. ممکن است بخواهید اطلاعاتی را در خصوص انواع سنگ توالت کسب کنید.

انواع نم 



دو نوع نم نیز وجود دارد که قبل از صحبت در مورد راه حل های نم دیوارهای داخلی باید از بین برود. این دو نوع عبارتند از: رطوبت بالارونده و رطوبت نافذ.

اگر لکه های مرطوب از سطح زمین بالا بیایند، یا یک رسوب پودری روی سطوح دیوار وجود داشته باشد، علت افزایش رطوبت است. این رطوبت زمانی اتفاق می‌افتد که خرابی یا عدم وجود مسیر ضد رطوبت وجود داشته باشد.

اگر در یک آپارتمان بالاتر از سطح زمین زندگی می کنید، مجبور نخواهید بود با افزایش رطوبت مقابله کنید. بهترین راه برای حل مشکل افزایش رطوبت، بهبود زهکشی سایتی است که ملک شما در آن واقع شده است.

در این مثال، باید مطمئن شوید که زمین اطراف ساختمان از ملک شما شیب دار است.

نفوذ رطوبت مشکل بعدی است و زمانی اتفاق می افتد که آب از بیرون، به عمق آجرکاری، از طریق شکاف ها یا شکاف های دیوارهای بیرونی نفوذ کند.

نگهداری منظم از دیوارهای خارجی و همچنین عایق کاری دیوار می تواند از نفوذ رطوبت به داخل خانه جلوگیری کند.

دلایل رطوبت در دیوار یا سقف خانه

دوره اثبات مرطوب وجود ندارد یا شکسته است

در بیشتر موارد، این دلیل رطوبت است. محل ظاهر شدن رطوبت را بررسی کنید. آیا رطوبت روی دیوارها درست بالای تخته های دامن ظاهر می شود؟ افزایش رطوبت از 1.2 بالاتر نمی رود زیرا جاذبه زمین را فرا می گیرد. این بدان معناست که باید بررسی کنید که آیا دوره ضد رطوبت شما معیوب است یا پل.

دوره ضد رطوبت چیست؟ این یک لایه ضد آب است که از عبور آب و رطوبت به دیوار شما جلوگیری می کند. معمولاً DPC به صورت یک مسیر عمودی درج می شود که در آن دیوار خارجی با دیواره داخلی ملاقات می کند. به این ترتیب از حرکت آب جلوگیری می شود.

ساختمان‌های قدیمی‌تر معمولاً یک کورس ضد رطوبت نصب نشده‌اند.

لوله کشی

لوله کشی یکی از جنبه های مهم کیفیت خانه شما است. هر قطره ریز می تواند باعث ایجاد لکه های مرطوب بزرگ و حتی شدید شود. حالا ممکن است فکر کنید که خروج آب ممکن است اندک باشد.

با این حال، اگر منظم و در همان نقطه متمرکز باشد، می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های مرطوب شدید شود که رفع آن‌ها سخت است.

بار بیش از حد رطوبت حتی می تواند به منطقه همسایه شما سرازیر شود، که حتی نگران کننده تر است.

اگر مشکوک هستید که مشکل از لوله کشی شماست، باید لوله های آب خود را بررسی کنید، زیرا ممکن است خورده باشند. همچنین بررسی کنید که آیا لوله‌های زباله در حمام قدیمی خراب است یا در اطراف دوش‌ها و حمام‌ها مهر و موم آسیب دیده است.

نشتی ناودان

در ابتدا اشاره کردیم که یکی از عوامل ایجاد رطوبت در دیوارهای داخلی ناودانی است. هنگامی که ناودان ها نشت می کنند، آب از دو راه می تواند عبور کند. اولین مورد مستقیماً از بیرون دیوار برای فاصله کوتاهی اجرا می شود.

گزینه دیگر پاشیدن روی زمین و پنجره های زیر آن است. ناودان و نشتی در ناودان باعث می شود که آب مستقیماً وارد فضای سقف شود. بررسی کنید که آیا ردپایی از آب در پشت بام وجود دارد و از ناودان ها پاشیده شده است که آب را روی دیوارها می پاشد.

ناودان کم اندازه

یکی دیگر از مشکلات ناودان ها، ناودان های کم اندازه است. این معمولا در خانه های قدیمی اتفاق می افتد. زمانی که خانه برای اولین بار ساخته شد، ناودان ها برای بارندگی مناسب بودند. با این حال، تغییرات آب و هوایی باعث افزایش بارندگی و بارندگی شده است.

این بدان معناست که ناودان ها اکنون برای مقابله با تغییرات بسیار کوچک هستند. تنها گزینه شما این است که آنها را جایگزین کنید. چک کنید که آب روی لبه ناودان ها ریخته شود. اگر به طور منظم این اتفاق بیفتد، شما مشکل دارید.

لوله های پایین

اگر لوله‌های پایین چدنی قدیمی دارید، ممکن است بدون آگاهی مرطوب شوید. لوله های پایینی که دارای خمیدگی های تیز هستند نیز در معرض انسداد ناشی از زباله های شسته شده از ناودان ها هستند.

بررسی کنید که آیا سوراخی در پشت لوله های پایین وجود دارد یا خیر، و آیا ردیابی آب از لوله پایین در امتداد براکت ها وجود دارد یا خیر.

رندر سیمان

معمولاً از این نوع پوشش در نمای بیرونی دیوارها استفاده می شود. با این حال، مشکل پوشش سیمانی این است که می تواند ترک هایی را روی سطح ایجاد کند. اندازه به کیفیت رندر و مهارت پیمانکار شما بستگی دارد.

با این حال، ترک ها اتفاق می افتد و جلوگیری از آنها با رندر سیمان غیرممکن است. این ترک‌ها به آب اجازه ورود به دیوار را می‌دهند و از آنجایی که نمی‌تواند فرار کند، نتیجه نگران‌کننده است. تراکم از داخل خانه دیگر نمی تواند خارج شود و در نتیجه رطوبت در داخل دیوارها ایجاد می شود.

تعویض کف جامد

هنگام تعویض کفپوش های جامد باید مراقب باشید. رطوبت اضافی از زیر طبقات به بالا و بدون ضرر وارد هوا می شود. با این حال، هنگامی که طبقات با طراحی مدرن جایگزین می شوند که از این اتفاق جلوگیری می کند، رطوبت باید از زیر کف و دیوارهای مجاور عبور کند.

نتیجه این است که رطوبت بیشتری در پایه دیوارها جمع می شود و آنها را مرطوب می کند.

نقاط سردی که منجر به تراکم می شوند

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد رطوبت در دیوارهای داخلی، تراکم است. اتفاقی که می افتد این است که وقتی هوای مرطوب گرم داخل اتاق با دیوار یا سطح داخلی سرد برخورد می کند، تراکم ایجاد می شود. هوای مرطوب گرم خنک می شود و دوباره به آب متراکم می شود. چگالش روی دیواره داخلی می‌نشیند و لکه‌های مرطوبی در سراسر آن ایجاد می‌کند.

شما باید مشکلی را که باعث ایجاد لکه های سرد می شود شناسایی کنید. برخی از مشکلات ترک در ملات است. آیا در خانه شما نشتی هوا وجود دارد؟ آیا تراکم روی سینه دودکش ظاهر می شود؟ علت ممکن است تهویه ضعیف سینه دودکش باشد.

راه حل هایی برای رطوبت در دیوارهای داخلی

اکنون که بیشتر علل نم روی دیوارهای داخلی را می دانیم، بیایید به چند راه حل نگاهی بیندازیم. هیچ کس دوست ندارد در خانه ای با رطوبت زندگی کند. از این گذشته، رطوبت می تواند به دیوارهای داخلی شما آسیب برساند. چه کاری می توانی انجام بدهی؟

راه حل رطوبت عایق است. ساده است. اما چه نوع عایق؟ بیایید دو گزینه اصلی را با کمی جزئیات بیشتر بررسی کنیم:

عایق دیوار

عایق دیوار اولین گزینه شماست. این محصول حرفه ای برای عایق کاری آجر و مصالح ساختمانی متخلخل طراحی شده است. در هنگام اجرا، بلافاصله با سطح می چسبد و سپس تا 17 میلی متر به داخل آجرکاری نفوذ می کند و یک مانع عایق نامرئی ایجاد می کند.

عایق رطوبتی Isogum waterproofing می تواند برایتان کارساز باشد.

بر اساس فناوری نانو، عایق دیوار خانه شما را در برابر باران، جلبک، آلودگی، روغن و بسیاری موارد دیگر محافظت می کند. می توانید هم روی بتن و هم روی آجر اعمال کنید. پس از نصب، عایق جذب آب را تا بیش از 95 درصد کاهش می دهد.

عایق دیوار به خانه اجازه تنفس می دهد و در برابر بخار آب نفوذ پذیر است. در عین حال، عایق اجازه می دهد تا هوا و رطوبت از یک طرف به طرف دیگر منتقل شود.

این امر هدایت حرارتی خانه شما را بهبود می بخشد و در نتیجه مقاومت حرارتی را تا 50 درصد کاهش می دهد.

همانطور که گفته شد، آزمایشات نشان داده است که شما قطعا عایق دیوار می خواهید. رطوبت تنها 5 درصد در یک دیوار آجری ساده، عملکرد عایق خانه شما را تا 50 درصد کاهش می دهد. رسانایی حرارتی دیوار شما با رطوبت بسیار کاهش می یابد.

عایق فوم اسپری

در حالی که عایق دیوار در قسمت بیرونی دیوارها اعمال می شود، عایق فوم اسپری بر روی فضاها و حفره های داخلی اعمال می شود.

یکی از کارآمدترین عایق‌های موجود، فوم اسپری یک مهر و موم هوا را برای خانه شما فراهم می‌کند و آن را به یک پوشش حرارتی تبدیل می‌کند. این بدان معناست که گرما در طول زمستان در داخل باقی می ماند و در عین حال اطمینان می دهد که در تابستان خنک و راحت باقی می ماند.

علاوه بر این، عایق فوم اسپری نیز برای کنترل رطوبت موجود در هوا طراحی شده است و درمان عالی برای نم و کپک ایجاد می کند.

نصب عایق فوم اسپری تا 30 درصد هزینه انرژی را کاهش می دهد. و بهترین بخش این است که فوم اسپری در طول زمان دچار افتادگی، چروک شدن یا هیچ گونه تخریب دیگری نمی شود.

فوم اسپری یک ماده 100٪ آب دمیده است و به سرعت تا 100 برابر حجم و اندازه اصلی خود منبسط می شود. این به فوم اجازه می‌دهد تا تمام حفره‌های دیوار شما را پر کند و یک مقدار R بی‌رقیب، مانند هیچ ماده عایق دیگری در بازار، ارائه دهد.

و از آنجایی که همه کاره است، می توانید حتی برای دسترسی به سخت ترین مناطق خانه خود از آن استفاده کنید.

برای برداشتن گام بعدی آماده اید؟ نظرسنجی رایگان سایت خود را امروز با تماس با شماره 0800 1700 636 یا با کلیک بر روی دکمه زیر درخواست کنید!انواع سنگ توالت

Comments

Popular posts from this blog

چگونه از کارکردن مداوم فلاش تانک توالت فرنگی خود جلوگیری کنیم؟

انواع سنگ توالت

تخلیه چاه فاضلاب ( روش های تخلیه چاه فاضلاب )