نحوه استفاده از فنر لوله بازکنی برای رفع گرفتگی توالت

 هنگامی که یک پیستون برای پاک کردن گرفتگی توالت کافی نیست، گزینه بعدی استفاده از فنر لوله بازکنی است که گاهی اوقات به آن فنر لوله بازکنی می گویند. مانند یک مار تخلیه معمولی، مارپیچ توالت دارای کابلی است که توسط یک دسته می چرخد. اما این ابزار به طور ویژه برای توالت ها طراحی شده است، با یک لوله توخالی متصل به یک اتصال آرنجی پوشیده شده توسط یک آستین لاستیکی که از کاسه توالت در برابر خراش محافظت می کند. اگر تمایل داشته باشید می توانید مقاله دلایل رطوبت و نم دیوار را مطالعه کنید..

مطمئناً می توان گرفتگی توالت را با یک مار تخلیه معمولی پاک کرد، اما اغلب اوقات شما خراش های بد شکلی را در کف کاسه ایجاد می کنید. از طرف دیگر، یک فنر لوله بازکنی، روی چینی توالت شما خراش نخواهد داشت. به همین دلیل، هرگز استفاده از مار برقی برای تمیز کردن توالت فرنگی توصیه نمی شود.

فنر لوله بازکنی چیست؟


مارپیچ توالت یک شکل تخصصی از مار تخلیه است. مانند سایر انواع مارهای تخلیه، دسته ای دارد که یک کابل فلزی انعطاف پذیر را می چرخاند که می تواند از گرفتگی های تخلیه عبور کند. با یک مارپیچ توالت، کابل از طریق یک لوله فلزی عبور می کند که در پایین با یک آستین لاستیکی محافظت می شود که از خراشیدن فلز بر روی سطوح چینی کاسه توالت جلوگیری می کند. 

فنر لوله بازکنی دستی  در مقابل پیستون توالت


هنگامی که توالت گرفتگی می کند، اولین اقدام این است که از پیستون توالت استفاده کنید. این ابزار شبیه به یک پیستون استاندارد فنجانی است که در سینک، وان یا تخلیه معمولی دوش استفاده می شود، اما دارای یک فلنج مرکزی است که به شما امکان می دهد ابزار را در برابر دهانه تخلیه در توالت برای فرو رفتن ببندید. اغلب اوقات، این ابزار به تنهایی هر گونه گرفتگی را که باعث ایجاد مشکل شده است را آزاد می کند. اما برای گرفتگی‌هایی که در تله توالت یافت می‌شوند، مناسب‌تر است، و روی گرفتگی‌هایی که در کنار خود توالت، در زهکشی که به پشته اصلی خاک منتهی می‌شود، خیلی خوب کار نمی‌کند. گاهی هم اگر بوی بدی از فاضلاب به مشام می رسد، می تواند به خاطر نوع سنگ توالت باشد. می توانید با انواع سنگ توالت آشنا شوید.

برای گرفتگی های عمده ای که از کنار خود توالت می گذرد، توالت باید بلند شود تا به لوله کشی دسترسی پیدا کند.

قطعات فنر لوله بازکنی


فنر لوله بازکنی توالت یک ابزار دستی بسیار ساده است که از یک کابل فلزی با یک دسته چرخان در یک طرف تشکیل شده است. یک لوله بلند با زاویه صاف در پایین که کابل از طریق آن قرار می گیرد. و یک آستین لاستیکی که از خراشیدن لوله فلزی روی کاسه توالت چینی جلوگیری می کند.


ملاحظات ایمنی
هر ابزار تخلیه می تواند باکتری ها را از لوله های تخلیه جمع کند و این به ویژه در مورد هر ابزاری که در فاضلاب توالت استفاده می شود صادق است. هنگام استفاده از مارپیچ توالت حتماً دستکش بپوشید و پس از پایان استفاده از ابزار آن را بشویید.

نحوه استفاده از فنر لوله بازکنی


کابل فنر لوله بازکنی دستی را وارد کنید
دستگیره مارپیچ را تا انتها به سمت بالا بکشید تا انتهای کابل به انتهای خمیده پایین لوله مارپیچ نزدیک شود. این قسمت زانویی خمیده باعث می شود که کابل به توالت راحت تر وارد شود و آستین لاستیکی یا پلاستیکی از توالت در برابر خراش محافظت می کند. هنگامی که به درستی وارد می شود، نباید انتهای کابل مارپیچ را ببینید. شما فقط لوله و آستین را خواهید دید

همیشه هنگام دست زدن به کابل پیچ توالت دستکش بپوشید.

دسته فنر را بچرخانید


فنر لوله بازکنی، مانند هر فنر، با چرخاندن کابل کار می کند تا با یک عمل پیچ به دهانه تخلیه حرکت کند. در مورد توالت‌ها، بیشتر گرفتگی‌ها در اولین بخش فاضلاب، در پیکربندی تله تعبیه شده در بدنه چینی توالت رخ می‌دهد. فنر لوله بازکنی دارای کابل کافی برای رسیدن به پشت توالت است، گاهی اوقات تا پشته خاک اصلی. اما اگر گرفتگی فراتر از آن نقطه باشد، مثلاً در خط اصلی فاضلاب، به راه حل دیگری نیاز خواهید داشت.

از یک دست برای نگه داشتن محفظه پیچ توالت استفاده کنید و آن را در جای خود نگه دارید. با دست دیگر روی دستگیره، مارپیچ را بچرخانید تا کابل را به آرامی وارد فاضلاب توالت کنید. آهسته و با حوصله کار کنید، زیرا نیروی بیش از حد باعث می شود که کابل به جای حرکت در زهکشی، دو برابر شود. برای اینکه کابل را تا انتها وارد توالت کنید، ممکن است لازم باشد جهت حرکت میل لنگ را چند بار برعکس کنید.

میل لنگ را در یک جهت بچرخانید تا کابل دیگر تغذیه نشود، سپس به جهت دیگر بروید و به تدریج کابل را تغذیه کنید تا زمانی که دسته مارپیچ در بالای لوله مارپیچ محکم شود. هنگامی که کابل به امتداد کامل خود رسید، چندین بار بچرخانید. ممکن است بتوانید احساس کنید که کابل به گرفتگی می رسد که با مقاومت مشخص است.

کابل را استخراج کنید


هنگامی که کابل به زور از گرفتگی عبور کرد، با چرخاندن دسته و کشیدن به سمت عقب، کابل پیچ توالت را از توالت بیرون بکشید. وقتی نوک مارپیچ به لوله محکم شد، کل ابزار را از کاسه توالت بردارید.
درن را بشویید
با برداشتن کابل، توالت را بشویید تا ببینید گرفتگی ناپدید شده است یا خیر. در بیشتر موارد، گرفتگی در حال حاضر از طریق توالت و به سیستم تخلیه تخلیه می شود. توالت را چندین بار شستشو دهید تا مطمئن شوید که کاملاً پاک شده است.

در صورت لزوم فرآیند مار زدن را تکرار کنید.
خرید در مقابل اجاره
فنر لوله بازکنی دستی  برای اجاره در مراکز بهسازی منزل و فروشگاه های اجاره ابزار در دسترس هستند، اما ابزارها آنقدر ارزان هستند که خرید آن منطقی تر است. چند هزینه اجاره تقریباً برای ابزار پرداخت می شود.

نگه داشتن فنر لوله بازکنی دستی


پس از هر بار استفاده، فنر لوله بازکنی را بشویید، خشک کنید (در غیر این صورت ممکن است زنگ بزند) و آن را دور نگه دارید. گاهی اوقات کابل را با پارچه ای که با روغن سبک ماشین مرطوب شده پاک کنید، از زنگ زدگی آن جلوگیری می کند.
چه زمانی مارپیچ توالت خود را تعویض کنید
مارپیچ توالت با استفاده صحیح و مراقبت برای چندین دهه دوام می آورد، اما اگر آستین لاستیکی ترک خورده یا شکسته شد، یا اگر کابل آنقدر زنگ زد که دیگر به راحتی از داخل آستین عبور نمی کند، وقت آن است که ابزار را تعویض کنید.

Comments

Popular posts from this blog

چگونه از کارکردن مداوم فلاش تانک توالت فرنگی خود جلوگیری کنیم؟

انواع سنگ توالت

تخلیه چاه فاضلاب ( روش های تخلیه چاه فاضلاب )