فرمول ساخت محلول لوله بازکنی خانگی

 با یک پاک کننده فاضلاب خانگی سازگار با محیط زیست از ایجاد اختلال در سینک، وان یا لوله حمام گرفتگی جلوگیری کنید. ایمن تر و ارزان تر از پاک کننده های شیمیایی، این محلول ساده از چند مورد اساسی انبارداری ساخته شده است. یک پاک کننده فاضلاب خانگی ممکن است چند بار تلاش کند تا گرفتگی واقعاً سخت را پاک کند، اما این محلول DIY را قبل از متوسل شدن به پاک کننده های زهکش تجاری کاستیک و سمی امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله دلایل رطوبت دیوار را مطالعه کنید.

محلول لوله بازکن خانگی چه کاری انجام می دهد؟

شما همیشه به استحکام یک پاک کننده فاضلاب شیمیایی نیاز ندارید. تخلیه کند را اغلب می توان با یک معجون پاک کننده فاضلاب خانگی متشکل از آب جوش و مخلوطی از جوش شیرین و سرکه سفید پاک کرد. جوش شیرین (ماده پایه ای به نام بی کربنات سدیم) و سرکه (اسید استیک ملایم) با هم واکنش نشان می دهند و یک اثر گازدار و حباب دار ایجاد می کنند که دی اکسید کربن آزاد می کند که می تواند گرفتگی ها را از بین ببرد تا بتوان آنها را در زهکشی شستشو داد. مخلوط را با آب جوش تعقیب کنید، که به شستن هرگونه گرفتگی یا زباله کمک می کند، و یک دستور العمل قابل اعتماد برای مبارزه با گرفتگی ها دارید.

این مراحل خاص را دنبال کنید تا یک پاک کننده فاضلاب خانگی بسازید که گرفتگی سینک، وان یا فاضلاب شما را باز کند.

دستور العمل ساخت محلول لوله بازکن ایمن خانگی

آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزار
  • جام
  • سطل
  • درپوش تخلیه
  • مواد
  • آب جوش
  • 1/2 فنجان جوش شیرین
  • 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر
دستورالعمل ها
هر گونه آب ایستاده را پاک کنید
اگر سینک (یا وان یا دوش) شما پر از آب ذخیره شده است، با استفاده از یک فنجان و ریختن آب در یک سطل، تا آنجا که می توانید آب را نجات دهید. خوب است که مقدار کمی آب را در دهانه زهکشی بگذارید، اما سینک، دوش یا وان باید عمدتاً خالی باشد تا تمیزکننده فاضلاب شما تا حد امکان به گرفتگی نزدیک شود.
در آب جوش بریزید
اگر روی سینک یا درن وان کار می کنید، ابتدا درپوش بازشوی سینک یا درپوش وان را بردارید تا دسترسی بهتری به فاضلاب داشته باشید. یک قابلمه کوچک پر از آب جوش در آبکش بریزید.
جوش شیرین را اضافه کنید
1/2 فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید.
سرکه را اضافه کنید
1/2 فنجان سرکه را در آبکش بریزید.
زهکشی را بپوشانید
در صورت موجود بودن، آبکش را با یک درپوش بپوشانید و اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه عمل کند. جوش شیرین و سرکه بسیار وز می کنند و حباب می زنند. پوشاندن زهکش واکنش را به جای بالا و خارج شدن از زهکش به سمت پایین وادار می کند، اما مهم نیست که درین را بپوشانید.
آب جوش بیشتر اضافه کنید
یک قابلمه دیگر آب جوش را در آبکش بریزید. این کار به شستن هرگونه گرفتگی که جوش شیرین و سرکه شل شده اند کمک می کند.
زهکشی را پاک کنید
زهکشی را با آب داغ از شیر آب بشویید تا هر گونه زباله باقیمانده از لوله تخلیه پاک شود.
در صورت نیاز تکرار کنید
اگر بعد از اولین تلاش متوجه بهبودی شدید، تمیز کننده تخلیه را دوباره امتحان کنید. اگر پس از چندین بار تلاش، تخلیه همچنان کند است، ممکن است لازم باشد راه حل شدیدتری را امتحان کنید.
نکته
پس از پاک شدن زهکشی، عادت کنید که به طور نیمه منظم آن را با ریختن آب جوش در داخل زهکش خارج کنید. این نگهداری منظم می تواند به شستن یا شکستن زباله ها قبل از ایجاد گرفتگی کمک کند.
اگر این راه حل گرفتگی را پاک نکرد، وقت آن است که در صورت امکان، تله تخلیه را جدا کنید و/یا زهکشی را با یک مار تخلیه آب کنید. قبل از برداشتن تله یک سطل زیر تله قرار دهید تا آب (و مواد خام) بگیرد. نکته خوب در مورد استفاده از یک پاک کننده فاضلاب خانگی این است که لازم نیست نگران ریختن مواد شیمیایی بد همراه با آب باشید. اگر مقدار یا نوع پاک کننده فاضلاب کار نمی کند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک لوله کش تماس بگیرید.

Comments

Popular posts from this blog

چگونه از کارکردن مداوم فلاش تانک توالت فرنگی خود جلوگیری کنیم؟

انواع سنگ توالت

تخلیه چاه فاضلاب ( روش های تخلیه چاه فاضلاب )