کدام کف‌پوش برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب‌تر است

کدام کف‌پوش برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب‌تر است

آیا تاکنون به کف‌پوش حمام و سرویس بهداشتی‌ خود توجه کرده‌اید؟ آیا می‌دانید چه نوع کف‌پوشی برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب است و فاکتورهایی که باعث برتری یک کف‌پوش می‌شود چیست؟ یکی از دلایل رطوبت و نم در دیوارهای ساختمان، عدم توجه به انتخاب کف پوش مناسب برای حمام است.

در این مقاله قصد داریم در خصوص کف پوش حمام و سرویس بهداشتی و ویژگی‌هایی که باعث مناسب بودن یک کف‌پوش می‌شود با هم صحبت کنیم. اگر به تازگی در حال ساخت منزل خود هستید و قصد دارید برای حمام و سرویس بهداشتی خود کف‌پوش مناسبی انتخاب کنید یا در حال تعمیر خانه خود هستید این مقاله مناسب شماست لطفا تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

انواع کف‌پوش حمام و سرویس بهداشتی

کف‌پوش حمام و سرویس بهداشتی تنوع زیادی دارد و امروزه با توجه به سلیقه افراد کف‌پوش از جنس‌های مختلفی تهیه و عرضه می‌شود. از آنجایی که امروزه حمام و سرویس بهداشتی داخل خانه قرار دارد اکثر مردم ترجیح می‌دهند تا برای یکنواختی دکورایسون خانه کف‌پوش متناسب با دکوراسیون منزل را در طرح و رنگ استفاده کنند. البته طرح و رنگ اهمیت دارد ولی از ویژگی‌های اصلی و حیاتی برای کف‌پوش حمام و سرویس بهداشتی ضدآب بودن و شست وشوی آسان و مقاوم بودن آن است چرا که محیط حمام و سرویس بهداشتی همواره رطوبت دارد. در ادامه با برخی از انواع کف‌پوش حمام و سرویس بهداشتی آشنا خواهیم شد.

کف پوش بتنی

بتن ماده مقاومی است و دارای منافذ ریز روی سطح خود است. برخی برای کف پوش حمام یا سرویس بهداشتی خود بتن را انتخاب می‌کنند این کف‌پوش مقاومت خوبی دارد ولی به علت منافذی که دارد آب را از خود عبور می‌دهد به همین دلیل باید کف حمام حتما عایق باشد. البته بتن‌های مقاوم در برابر نفوذ آب نیز وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد و گزینه مناسبی برای کف‌پوش حمام و سرویس بهداشتی است.

کف‌پوش‌ سنگ مرمر

کف‌پوش‌های سنگی ازجمله کف‌پوش‌های زیبا و لوکس هستند و اوصولا برای تجملاتی و زیبا و لوکس نشان دادن دکوراسیون منزل استفاده می‌شوند. یکی از این سنگ‌ها که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد سنگ مرمر است که کف‌پوش گران قیمتی به حساب می‎آید. این کف‌پوش در کنار زیبایی معایبی نیز دارد. از آنجایی که سطح مرمر بسیار صاف و لیز است آسیب‌پذیر است و همچنین کاملا ضد آب نیست و سرد است و ممکن است باعث لغزندگی نیز شود.

کف‌پوش سنگ‌ریزه

این کف‌پوش یکی از کف‌پوش‌های جالب و مشتری پسند است و ظاهر زیبا و خوشایندی نیز دارد. این کف‌پوش از قرار گرفتن سنگ‌ریزها در کنار هم درست شده است و حس خوبی به هنگام راه رفتن روی آن به شما می‌دهد در ضمن لغزنده نیز نمی‌باشد و از مقاومت خوبی برخوردار است و فضای دلنشینی را برای شما ایجاد می‌کند.

کف‌پوش کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از رایج‌ترین انواع موادی هستند که برای کف‌پوش حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند و قیمت مناسبی نیز دارند. برای اینکه ضدآب شوند باید درزهای بین آن‌ها با مواد ضدآب عایق شود. کاشی و سرامیک به علت شباهت به سنگ طبیعی مانند مرمر می‌تواند ظاهر زیبا و شیکی به حمام و سرویس بهداشتی بدهد و شست و شوی آن آسان است. 

کف‌پوش چوبی

کف‌پوش چوبی نیز یکی از کف‌پوش‌های لوکس و زیباست و جلوه زیبایی به حمام و سرویس بهداشتی می‌دهد ولی اصلا توصیه نمی‌کنیم که از این کف‌پوش استفاده کنید شاید بپرسید چرا؟ از آنجایی که چوب رطوبت را جذب می‌کند و به لایه‌‌های پایینتر منتقل می‌کند و ممکن است اگر کف حمام به خوبی عایق بندی نشده باشد همسایه شما بعد از مدتی شاکی خواهد شد چرا که رطوبت به خانه همسایه نیز نفوذ خواهد کرد. چوب بعد از مدتی پوسیده می‌شود و مکان مناسبی برای رشد میکروب و انواع قارچ است و شما را دچار مشکل خواهد کرد. این نکات را حتما در نظر بگیرید تا صرفا به خاطر زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون کف‌پوش چوبی را انتخاب نکنید. در ضمن تعویض و تعمیر آن نیز سخت و هزینه بردار است.  

کف‌پوش پی وی سی یا وینیل

کف‌پوش پی وی سی یا وینیل همان کف‌پوش پلاستیک است که امروزه بسیار محبوب و مورد توجه است. این کف‌پوش از نوعی ماده پلاستیکی به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده و ویژگی‌های خوبی دارد که باعث برتری این کف‌پوش می‌شود. این کف‌پوش بسیار مقاوم و مستحکم است و اجرای آن آسان است. ضدآب و ضدباکتری است و شست و شوی آن آسان است. در طرح‌های مختلف ساخته می‌شود و می‌توانید مناسب با دکوراسیون منزل آن را تهیه کنید. طول عمر بالا و قیمت مناسب را نیز به این ویژگی‌ها اضافه کنید. البته از معایب آن تجزیه پذیر نبودن آن و استفاده از مواد شیمیایی در ترکیبات آن است که برای برخی ممکن است مشکلات تنفسی یا سوزش چشم ایجاد کند.  

کف‌پوش لینولئوم

این کف‌پوش به لحاظ ظاهری شبیه وینیل است ولی برخلاف آن کاملا از مواد طبیعی ساخته شده است و ترکیبی از موادی همچون روغن کتان، چوب پنبه، خاک اره، صمغ درخت کاج، سنگ آهک، رنگدانه و کنف ایجاد شده است. این کف‌پوش عمر و مقاومت بالایی دارد و برخی دوام آن را تا 40 سال نیز ذکر می‌کنند. این کف‌پوش در برابر آلودگی‌ها میکروبی و حساسیت مقاوم است. البته به خاطر این که از چوب نیز در آن استفاده شده کاملا ضد آب نیستند ولی اگر به خوبی از آن نگهداری کنید و از لینولئوم یک پارچه استفاده کنید مقاومت آن در برابر آب بیشتر هم خواهد شد.

کف‌پوش چوب پنبه‌ای

این کف‌پوش‌ها از جنس چوب پنبه هستند و در هنگام راه رفتن راحتی را حس خواهید کرد. این کف‌پوش زیبا برای ماندگاری بیش‌تر و ضدآب شدن هر 5 سال نیاز به آب‌بندی دارد.

انتخاب کف‌پوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

کف‌پوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی کف‌پوشی است که علاوه بر زیبایی و جلوه داده به مکان مورد استفاده حتما فاکتورهایی را دارا باشد. با توجه به اینکه محیط حمام و سرویس بهداشتی همواره در معرض رطوبت است این کف‌پوش‌ها باید ضدآب، مقاوم، عمر مفید بالا، متنوع و دارای قیمت مناسب باشند. همچنین در صورت امکان سازگار با محیط زیست باشند. تمیز کردن و شست و شوی آسانی داشته باشند و در برابر کپک زدن و رشد قارچ مقاوم باشند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برخی از انواع متنوع کف‌پوش حمام و سرویس بهداشتی را معرفی کنیم تا شما در صورت نیاز بتوانید با توجه به ویژگی‌های هر کدام کف‌پوش مناسبی را انتخاب کنید و با آگاهی اقدام به تهیه کف‌پوش کنید.

 


Comments

Popular posts from this blog

چگونه از کارکردن مداوم فلاش تانک توالت فرنگی خود جلوگیری کنیم؟

انواع سنگ توالت

تخلیه چاه فاضلاب ( روش های تخلیه چاه فاضلاب )